Get Legal Info

IRAP is not part of the U.S. government, IOM, or the UNHCR. We cannot make decisions to grant refugee status, issue visas, speed up cases, or resettle refugees. Unfortunately, we are unable to provide financial assistance, find or pay for housing, or find jobs.

IRAP is developing a website with legal resources for refugees and displaced people and plans to launch by May 1, 2019. Please refer to http://iraplegalinfo.org/ after that date.

For Asylum Seekers Within the United States:

IRAP only provides direct legal services representation to asylum seekers within the United States in limited circumstances. We would recommend that you contact an attorney as soon as possible to evaluate your asylum claim or other legal options in the United States. Here is a list of organizations that might be able to assist you:

http://www.justice.gov/eoir/free-legal-services-providers


إن آيراب ليس جزءا من الحكومة الأمريكية أو الآي أو أم أو مفوضية الأمم المتحدة. ليس بوسعنا اتخاذ القرارات لمنح صفة اللاجئ أو إصدار التأشيرات أو تسريع النظر في القضايا أو إعادة توطين اللاجئين. ولا يمكننا مع الأسف تقديم المساعدات المالية أو المساعدة في إيجاد السكن أو دفع تكاليفه أو المساعدة في إيجاد فرص العمل.

إن آيراب بصدد إنشاء موقع إلكتروني يحتوي على الموارد القانونية للاجئين والنازحين ويخطط لافتتاحه في ١ أيار ٢٠١٩. يرجى زيارة http://iraplegalinfo.org/ بعد هذا التاريخ.

لملتمسي اللجوء الداخلي في الولايات المتحدة:

لا يقوم آيراب بتوفير خدمات التمثيل القانوني المباشر لملتمسي اللجوء الداخلي في الولايات المتحدة إلا في ظروف محدودة. ننصحك بالاتصال بمحام في أقرب وقت ممكن لكي يقوم بتقييم مطالبتك للجوء الداخلي أو الخيارات القانونية الأخرى في الولايات المتحدة. في ما يلي قائمة بالمنظمات التي قد تتمكن من مساعدتك:

http://www.justice.gov/eoir/free-legal-services-providers